Edició 2016

El dia 28 de setembre, i en el marc de la inauguració del curs acadèmic 2016-2017, la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa va lliurar al professor González-Méijome, de la Universidade do Minho (Portugal), el Premi Internacional Optometrista de l'Any, en la seva edició de 2016.

En el transcurs de l'acte, que va tenir lloc al conjunt monumental de les esglésies de Sant Pere de Terrassa, una de les joies del romànic (s. IX-XII), el professor González-Méijome va oferir als assistents la conferència titulada "El Optometrista Improbable". En ella va descriure la seva improbable decisió de dedicar-se a l'optometria i la seva extensa, i no lliure de curioses anècdotes, trajectòria professional. A més, va presentar un conjunt de nou consells o aforismes als estudiants en què els animava a treballar amb esforç, entusiasme i sense por per aconseguir ser els millors professionals al servei de la salut visual de la població.

Lliurament del "Premi internacional a l'Optometrista de l'Any" al professor José Manuel González- Méijome a  càrrec del degà de la Facultat, Joan Gispets, del president del Col.legi Oficial d'Òptics Optometristes de Catalunya, Alfons Bielsa i de la presidenta de l'ACOTV, Roser Villena.

José Manuel González-Méijome

Diplomado en Optica y Optometria por la Universidad de Santiago de Compostela con Premio Extraordinario de Fin de Carrera del Ministerio de Educación y Ciencia en 1997. Tras una estancia de investigación en el CCLRU_CRCERT de la University of New South Wales (Sydney, Australia) en 1999, ingresó en la Universidade do Minho como profesor invitado en 2001, donde también obtuvo el grado de Doctor en Ciencias en 2007.

Actualmente es Profesor Asociado con habilitación a cátedra en la misma Universidad, Coordinador Científico del Clinical and Experimental Optometry Research Lab (CEORLab) y Director del Programa Doctoral en Optometria y Ciencias de la Visión, que ha simultaneado hasta junio de 2016 con la función de Vicedecano de la Escola de Ciencias para el área pedagógica desde 2013. Es Editor-Jefe de la Revista científica Journal of Optometry del Consejo General de Colegios de Ópticos Optometristas desde 2010 y miembro del Comité Editorial de la Revista BioMed Research International.

Es autor o co-autor de 130 artículos, citados 1500 veces (índice de citación h-index=20). Ha realizado más de 350 comunicaciones, 75 de ellas como ponente invitado, y es autor de 20 capítulos de libro y editor de 3 libros, el último de ellos titulado Superficie Ocular y Lentes de Contacto, editado por la Fundación Salud Visual de España.